196 de autovehicule cu celule combustibile circula in incinta Expo Shanghai

În incinta Expo Shanghai circulă 196 de autovehicule cu celule combustibile. Ele folosesc hidrogenul ca sursă de energie şi de aceea sunt foarte ecologice.

Profesorul Yu Zhuoping, directorul Institutului Autovehiculelor din Universitatea Tongji a explicat pentru CRI: „De fapt autovehiculele cu celule combustibile sunt şi ele vehicule electrice pure deoarece puterea de propulsie este produsă de motorul electric. Prin procesul de electroliză se obţin hidrogen şi oxigen iar procesul este reversibil. Deci în urma reacţiei hidrogenului cu oxigenul se formează apa şi în acest proces se produce electricitatea. Celulele combustibile lucrează conform acestui principiu.”

Potrivit jurnalistilor chinezi, dezvoltarea vehiculelor cu celule combustibile reprezintă programul ideal pentru rezolvarea problemei energiei şi contracararea schimbărilor climatice, fiind şi direcţia finală a dezvoltării durabile a sectorului auto. Profesorul Yu Zhuoping a afirmat:„Cel mai mare avantaj al autovehiculelor cu celule combustibile este lipsa emisiilor poluante. Al doilea avantaj este dublarea eficienţei sale în comparaţie cu cea a motorului cu benzină şi a celui cu motorină. Ca atare acestea economisesc energia. Şi în plus încărcarea acestora cu energie este accelerată. Numai în trei minute autovehiculele cu celule combustibile pot fi încărcate cu echivalentul unei butelii cu hidrogen care poate suporta o călătorie de 500 de kilometri.”

Ma Jianxin, directorul Institutului de Cercetare a Tehnologiilor pentru Energia pe bază de Hidrogen din Universitatea Tongji, a spus că hidrogenul are multe surse.„Hidrogenul poate proveni din gaze naturale, poate fi produs din cărbune, din unele deşeuri solide şi în viitor poate fi obţinut direct din apă. În plus produsul celulelor combustibile este apa. De aceea circuitul respectiv este foarte curat. Porneşte de la apă şi se încheie la apă.”

Zhang Tong, director general al Companiei Shanghai Powertrain – vehicule cu celule combustibile a declarat că actualele vehicule cu celule combustibile sunt de a patra generaţie şi au atins deja un nivel avansat pe plan mondial atât în privinţa securităţii cât şi a altor caracteristici. „Construim vehicule cu celule combustibile pentru Expoziţia Mondială de la Shanghai nu ca un proiect de cercetare ştiinţifică, ci pentru ca oamenii de rând să le verifice.”

Autovehiculele au fost inventate de occidentali. Cele mai importante tehnologii sunt în mâna unor mari companii occidentale. Însă dezvoltarea autovehiculelor pe bază de energie de tip nou va oferi probabil industriei auto din ţara noastră posibilitatea de a depăşi ţările occidentale. Profesorul Yu Zhuoping a afirmat:„Dezvoltarea vehiculelor cu celule combustibile mai are un drum de parcurs. Însă industria auto din ţara noastră îşi va schimba probabil definitiv situaţia recurgând la autovehiculele electrice pure şi autovehiculele cu celule combustibile. De ce? În prezent majoritatea tehnologiilor pentru motoarele cu ardere internă sunt introduse din străinătate. Sperăm că nucleul motorului acestor autovehicule, adică sursa energiei de propulsie, va cunoaşte o schimbare radicală” a concluzionat profesorul Yu Zhuoping pentru CRI.