Biocarburant obținut parțial din zaț de cafea pentru autobuzele din Londra

Celebrele autobuze etajate din Londra vor circula în curând pe baza unui biocarburant special, ce va fi obținut parțial prin reciclarea zațului de cafea, cu scopul de a reduce emisiile de gaze și poluarea atmosferică.

Noul tip de carburant va fi furnizat prin intermediul unui program demonstrativ conceput de Bio-bean, un start-up din Londra, în colaborare cu grupul Shell. Carburantul ecologic va fi produs într-o cantitate de 6.000 de litri pe an, informează Agerpres, citând Independent.co.uk.

„Are un conținut ridicat de ulei, 20% din ulei provine din zațul de cafea, așadar e minunat că vom putea să obținem biocarburant din cafea”, a declarat Arthur Kay, fondatorul Bio-bean.

Pe măsură ce presiunea devine tot mai mare din partea publicului, care nu dorește utilizarea de alimente pentru a se obține carburanți, companiile se concentrează pe biocarburanții rezultați din deșeuri, precum uleiul de gătit deja folosit și cel extras din plante necomestibile. Anumite plante, precum porumbul și trestia de zahăr, sunt transformate în etanol ce poate fi ars în motoarele unor vehicule, iar piața acestor autoturisme este deja importantă în anumite zone din Statele Unite și America de Sud.

Bio-bean a încheiat parteneriate cu câteva mii de cafenele din Marea Britanie, precum Costa Coffee și Caffe Nero, care vor recolta zațul de cafea. Marea Britanie produce 500.000 de tone de zaț de cafea în fiecare an, spune Arthur Kay.

Compania-mamă care deține Caffe Nero este grupul Italian Coffee, al cărui sediu se află la Londra. Zațul de cafea va fi transformat în biocarburant la fabrica pe care această companie o deține în Cambridgeshire. Produsul obținut va fi amestecat cu carburant diesel obișnuit și va reprezenta 20% din carburantul final. Biocarburantul va fi transportat apoi la un depozit central din Londra de unde se vor alimenta celebrele autobuze etajate din capitala britanică.

Potrivit Bio-bean, uleiul său de cafea ar permite reducerea emisiilor de carbon ale autobuzelor cu 10-15% fără schimbarea motorului și fără a se folosi mai mult carburant. Reprezentanții companiei britanice și-ar dori ca în viitor și taxiurile, autocarele și camioanele să se deplaseze folosind un carburant obținut din reciclarea zațului de cafea.

„Vrem să devenim un furnizor de carburant <<verde>> cu normă întreagă, sperăm că această experiență cu autobuzele din Londra va servi drept demonstrație”, a adăugat Arthur Kay, citat de Lemonde.fr.

Cotidianul francez Le Monde notează că în timpul crizei economice din anii ’30, conductorii de tren din Brazilia ardeau cafea în cuptoarele locomotivelor.

Coridoare pentru autobuze „curate”

Utilizarea de biorcarburanți pentru autobuze se completează cu planul Primăriei londoneze de a pune în funcțiune, până în 2018, două rute pentru transportul public 100% electric, printr-un acord cu un operator francez în domeniu.

Primarul Londrei, Sadiq Khan, anunța, anul trecut, că un număr de 36 de autobuze electrice cu zero emisii vor circula pe cele două rute, care vor face parte din așa-numita Ultra Low Emission Zone.

Infrastructura necesară pentru a parca și încărca autobuzele electrice va fi dezvoltată de operatorul RATP Dev, care vrea să creeze primul depou pentru autobuze 100% electrice din capitala Marii Britanii. Compania franceză deja operează peste 240 de autobuze hibride în Londra.

Sursa foto: Wired.com