Control la distribuitorii de energie in urma avariilor cauzate de ninsori si viscol

logo anreDepartamentul pentru Energie și Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei au început un control la distribuitorii de energie, după ce peste 400 de posturi de transformare au rămas fără curent ca urmare a liniilor avariate de ninsori și viscol, au declarat surse din Departamentul pentru Energie.

‘Peste 400 de stații de transformare au rămas nealimentate zilele trecute, după ce liniile au căzut, ceea ce nu este normal, chiar și în condiții de vreme severă, viscol și ninsori. Am demarat o anchetă să vedem ce investiții s-au făcut în rețelele de distribuție, inclusiv din punctul de vedere al calității acestor investiții’, au spus sursele citate.

Astfel, ANRE a trimis miercuri, 29 ianuarie, o adresă către toți distribuitorii de energie din țară, respectiv cei trei privați (Enel, E.ON și CEZ) și cei trei distribuitori de stat (Electrica Muntenia Nord, Electrica Transilvania Nord și Electrica Transilvania Sud).

‘În vederea efectuării analizei investițiilor realizate de operatorii de distribuție concesionari în perioada 2005-2013, pe categorii de instalații, vă rugăm să ne transmiteți datele aferente programelor de investiții din această perioadă. Datele vor fi transmise (…) până cel târziu la data de 30 ianuarie 2014’, se arată în solicitarea ANRE.

‘Conducerea Departamentului pentru Energie dorește să fie informată în privința investițiilor și modernizărilor realizate la infrastructura rețelelor electrice de distribuție, conform sarcinilor asumate prin contractul de privatizare. Acestea se vor prezenta detaliat, pe tip de lucrări, valoare și an PIF (punere în funcțiune — n.r.). De asemenea, vă rugăm să ne precizați care dintre aceste investiții au fost recunoscute de ANRE pentru suportarea acestora în factura consumatorului’, solicită oficialii Departamentului pentru Energie, în adresa din 29 ianuarie.

‘Așa după cum cunoașteți, contractul de privatizare prevede inclusiv îmbunătățirea calității, siguranței și eficientizării serviciilor prestate clienților. Din acest punct de vedere, vă rugăm să ne comunicați în ce măsură acestea au fost realizate’, mai scriu cei de la Departamentul pentru Energie.

sursa:agerpres