Grupul MOL lansează serviciul de car sharing cu mașini electrice

Grupul petrolier ungar MOL anunţă lansarea serviciului de car sharing în Budapesta, care permite utilizatorilor să lase mașina la o destinație aleasă de ei și să continue traseul folosind transportul public sau bicicleta. Flota va include 100 de mașini electrice.

Transformarea mobilității având ca bază serviciile de retail joacă un rol important în strategia Grupului MOL 2030, se arată într-un comunicat al companiei.

„Mobilitatea reprezintă o direcție importantă în strategia Grupului MOL 2030. Scopul nostru este de a transforma operațiunile de retail prin abordarea unor zone în creştere ale cererii de consum și de a participa la redefinirea transportului în Europa Centrală și de Est. (…) Serviciile de car sharing, care vor juca un rol crucial în mixul de transport din marile orașe, se potrivesc perfect acestei strategii”, a declarat Peter Ratatics, COO, Consumer Services, MOL Group.

Prin serviciile de car şi bike sharing – acesta din urmă fiind un serviciu lansat acum trei ani – MOL este principalul furnizor de soluții de mobilitate pentru locuitorii orașului Budapesta.

Compania are ca obiectiv pe termen lung extinderea rețelei de car sharing din Budapesta şi în alte zone, în vederea operării unei flote complet electrice, în conformitate cu dezvoltarea infrastructurii pentru autovehicule electrice în Ungaria și în Europa Centrală şi de Est. Schimbările intervenite în obiceiurile de consum, cum ar fi importanța din ce în ce mai mică a deţinerii unui autoturism, precum și creșterea gradului de conștientizare a nevoii de protecţie a mediului, vor duce la creșterea cererii de servicii de car sharing, care pot îmbunătăți în mod semnificativ calitatea aerului și vor permite decongestionarea traficului în marile oraşe.

MOL are în plan crearea unei reţele de peste 250 de încărcătoare pentru vehicule electrice în Europa Centrală şi de Est, ca parte a consorţiului NEXT-E, care a primit în acest scop o finanţare UE de 19 milioane de Euro. Compania este al treilea jucător ca mărime pe piața românească de distribuție a carburanților.

Sursa foto: MOL