OMV Petrom aloca 1,2 milioane de Euro pentru intarirea capacitatii nationale de gestionare a situatiilor de urgenta

OMV Petrom anunţă alocarea unei sume de 1,2 milioane de Euro ( 5 milioane de RON ) pentru a sprijini autorităţile centrale în gestionarea sustenabilă a situaţiilor de urgenţă. Suma este destinată achiziţionării de utilaje şi echipamente specifice intervenţiei în situaţii de urgenţă. Sumele alocate de OMV Petrom vor contribui la îmbunătăţirea logisticii aferente activităţilor pe care le desfăşoară autorităţile şi entităţile competente ‐ precum Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), inclusiv Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (SMURD) ‐ în vederea managementului adecvat al situaţiilor de urgenţă. Iniţiativa face parte din platforma de responsabilitate socială “Acces la Viaţă”, beneficiarii finali fiind comunităţile afectate de situaţiile de urgenţă.

Gabriel Berca, Ministrul Administraţiei şi Internelor: “Este foarte important faptul că mediul de afaceri se implică în sprijinirea autorităţilor și este de datoria noastră, împreună, să fim alături de români. Orice sprijin dedicat îmbunătăţirii serviciilor pe care le asigurăm cetăţenilor, fie că vine din partea sectorului de stat, fie din partea mediului privat, este binevenit. Tehnica specifică de intervenţie a militarilor care intervin în situaţii de urgenţă este subdimensionată, iar multe din echipamente trebuie înlocuite. În acest context, această contribuţie, care se va regăsi în echipamentele din dotarea IGSU, ne va ajuta să salvăm vieţi şi să acţionăm mai repede şi mai eficient în situaţii de urgenţă.”

Alexandru Nazare, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii: “Condiţiile meteo severe din ultimele săptămâni ne‐au demonstrat că trebuie să întărim capacitatea de intervenţie pentru deszăpezirea liniilor de cale ferata. Mă bucur că pe lângă eforturile noastre de a obţine finanţare europeană, avem şi implicarea companiilor private, prin acest parteneriat. Pentru companiile din industria petrolieră transportul pe calea ferată este vital şi de aceea prioritatea noastră a fost în primul rând restabilirea în parametri normali a rutelor de interes strategic.”

Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom: “Suntem cea mai mare companie din România, o companie stabilă, cu un rol important în economia românească şi credem în parteneriatul cu societatea. În acest spirit, venim în sprijinul autorităţilor pentru a genera soluţii pe termen lung. Credem că România trebuie să‐şi întărească capacitatea de răspuns în situaţii de urgenţă şi, de aceea, am decis să alocăm 1,2 milioane de Euro pentru dotările necesare echipelor de intervenţie. OMV Petrom a răspuns mereu în astfel de situaţii dificile. În ultimii 5 ani am contribuit cu peste 1,6 milioane de Euro atât pentru a reda celor afectaţi de dezastre o viaţă decentă, cât şi pentru a le oferi românilor acces la servicii medicale de urgenţă de calitate. Această nouă iniţiativă va ajuta autorităţile să intervină rapid şi eficient în situaţii de urgenţă (cum sunt calamităţile naturale) şi să salveze cât mai multe vieţi.”

Ce înseamnă contribuţia OMV Petrom
Iniţiativele urmăresc dotarea IGSU cu maşini speciale de intervenţie în condiţii dificile, cu unităţi mobile de logistică a intervenţiei, utilarea cu echipament de protecţie a echipajelor de intervenţie, precum şi achiziţionarea unui echipament de deszăpezire pentru infrastructura feroviară.

Toate aceste dotări vor ajuta autorităţile în gestionarea situaţiilor dificile precum cele create de condiţiile meteo din ultima perioadă, dar şi în eventualitatea unor situaţii limită precum căderi masive de zăpadă, incendii, inundaţii etc., concurând, astfel, la eforturile susţinute privind apărarea vieţii şi sănătăţii populaţiei afectate de situaţiile de urgenţă.

Pentru a asigura transparenţa achiziţiilor, întregul proces va fi supervizat de către o comisie formată din reprezentanţi OMV Petrom, IGSU şi specialiști ai Fundaţiei pentru SMURD.

Colonel Marcel Lucaciu, Inspector Şef al IGSU, explică beneficiile pentru comunităţile din România, precum şi pentru echipajele IGSU din ţară:

“Angajamentul public de sprijinire a sistemului naţional de management al situaţiilor de urgenţă pe care OMV Petrom îl face astăzi reprezintă nu doar o soluţie pe termen lung pentru intervenţiile în situaţii de urgenţă, ci şi un demers care va aduce celor 28.000 de angajaţi IGSU o încredere mai mare în capacitatea instituţiei de a reacţiona rapid, precis şi eficient pentru salvarea de vieţi omeneşti în zone greu accesibile şi în condiţii vitrege ‐ pe ger, zăpadă, furtună, inundaţie şi orice altă calamitate. Dotarea cu logistica şi tehnica oferită în cadrul acestui parteneriat cu OMV Petrom va contribui, cu siguranţă, la un mai bun management central al situaţiilor de urgenţă pe termen lung.”